Home » » Subhanallah! Inilah Petanda Apabila Kucing Datang Kepada Kita

Subhanallah! Inilah Petanda Apabila Kucing Datang Kepada Kita


Disini kami dapat berikan 3 tanda apabila kucing datang kepada kita. Mungkin banyak lagi petanda lain, tetapi inilah yang dapat kami huraikan disini. Antara petanda-petanda tersebut ialah:

1. Contohnya apabila kita sedang makan, terdapat seekor kucing datang kepada kita. Sebenarnya Allah memberi ‘hint’ kepada kita yang makanan kita itu bukan semuanya hak kita, sebaliknya terdapat sebahagian daripada makanan itu ialah rezeki kucing itu. Kerana itulah kucing tersebut datang kepada kita.

2. Anda semua mungkin tahu, apabila kita membuat 1 kebaikan, Allah akan membalasnya dengan 10 kebaikan kepada kita. Apabila kita memberi makan kepada kucing tersebut, Allah akan memperluaskan lagi rezeki kita dengan cara yang tidak disangka-sangka.

3. Jika kita enggan memberi makanan kepada kucing tersebut, sebenarnya kita sedang menolak rezeki lain yang Allah ingin berikan kepada kita. Maksud rezeki ini ialah luas, bukannya wang semata-mata tetapi meliputi semua aspek kehidupan kita.

Jadi, marilah kita sama-sama kongsikan rezeki kita bersama makhluk-makhluknya yang lain. Semoga rezeki kita diperluaskan olehNya. InsyaAllah.

sumber http://myislam.my/

0 komentar:

Posting Komentar

Mengenai Saya

Arsip Blog